Om Samlande är död…

…länge leve COLLECTIO! 

Som ni märkt har samlarbloggen inte upphört. Nej, tvärtom. Den har bara bytt plats – och namn.  Nu tänker jag dessutom lägga ner övriga projekt för att få lite fart på denna blogg. Flera inlägg per dag utlovas inte. Däremot flera inlägg per vecka, eller snarare när jag känner att jag har något väsentligt att bidra med på samlandets horisont.

En personlig notis: jag har haft fyra olika bloggar, där hälften av dem knappt haft styrfart. Nu väljer jag att bara fokusera på samlandet. Det är detta jag brinner, och detta jag vill dela med mig av. Om denna blogg kommer att ha samma typ av utseende i framtiden återstår att se. Vad jag med säkerhet vet är att bloggen Collectio kommer att vara bestående och dessutom utvecklas regelbundet. Dels för mitt eget höga nöjes skull, dels för att ni – kära läsa – ska få lite ögonfägnad att fästa läsblicken på. För det behövs en blogg på svenska som tar samlandet på allvar. Få, om alls någon, blogg tar ett samlat helhetsgrepp på samlandet. Detta är mitt bidrag.

Så välkomna hit! Titta gärna in regelbundet. Om du är en samlare ser jag gärna att du kontaktar mig. Jag uppskattar responsen – och samlarvänner får man aldrig för många av!

PS. Om Samlande ligger uppe ett tag till, men fylls inte med nya inlägg. Hela arkivet finns numera här på Collectio.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserad

Kommentera

